x تبلیغات
خبر

بهترین میزبانی دانلود و ویژگی‌های آن

 

هاست خوب دارای چند ویژگی است:

زمان بالا بودن سرور

داشتن تنوع ارتباط‌های اينترنتی در شركت‌های ميزبان (محل استقرار سرورها) نكته مهمی است كه بايد آن را رعایت کرد. تعداد ارتباط‌های اينترنتی با اندازه و سرعت سرورها رابطه مستقیم دارد. پس هرچه تعداد ارتباط بیشتر باشد، اندازه و سرعت سرورها بیشتر می‌شود. با قطع شدن احتمالی يك ارتباط اينترنتی، سرور و سايت شما همچنان ارتباط خود با اينترنت را برقرار مي‌بيند و بالا خواهد بود.

اکثر سرور شركت‌های ايرانی در خارج از ايران است، برای محل استقرار سرورها مصداق دارد. در كشورهای پيشرفته شرکت‌هایی وجود دارند كه به صورت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه تامين اماكنی که خصوصیات لازم برای استقرار سرور‌های میزبان را داشته باشد، فعالیت دارند، به این مکان‌ها مراکز داده می‌گویند‌.

پهنای باند سرور

یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی که تاثیر بسیار چشم‌گیری در میزان قابل دسترسی بودن سایت دارد، پهنای باند سرور می‌باشد.

اکثر شركت‌ها براي اين كه بتوانند به درستی از پهنای باندی كه در اختيار دارند استفاده کنند، کاربران سایت را محدود به استفاده از پهنای باند معينی در ماه مي‌كنند.

 

عده کمی از شركت‌ها ادعا مي‌كنند كه دارای پهنای باند نامحدودی هستند؛ اما باید به شما گفت که این صحبت کاملا غير واقعی است. چرا که هيچ شركتی توانایی این که پهنای باند نامحدود را در اختيار مشتریان قرار دهد را ندارد؛ و این گفته فقط جنبه تبلیغاتی دارد.‌ اما این درست است كه عده‌ای از شركت‌ها از پهنای باند قابل توسعه استفاده مي‌كنند. مزیت خیلی عالی اين سرويس، اين است که فعاليت سرور هیچ وقت متوقف نمي‌شود و می‌توانید برای افزایش پهنای باند، مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. پهنای باند سرورهای HataMo، از معتبرترین مراکز اینترنت بین المللی تهیه می‌شوند و همیشه بیش از دو برابر مقدار نیاز، پهنای باند پیش‌بینی می‌شود.

حفاظت در برابر قطعی برق

حفاظت در برابر قطعی برق، پارامتر مهم دیگری است که باید به آن پرداخت، با توجه به این که در خارج از کشور، به خصوص در مراكز، داده‌هایی در كشورهای اروپايی و آمريكايی قرار دارند، احتمال قطعی برق كمتر از 5% است، ولی باز هم باتری و ژنراتور‌های برق تعبیه شده است تا سایت همیشه در دسترس باشد.

حفاظت در برابر بلايای طبيعی

با این که هیچ وقت نمی‌توان بلايای طبيعی را پیش بینی کرد، اما براي مدیر يك سايت تجاری، حتی این که محل نگهداری سرورها در چه وضعيتی است مهم می‌باشد. طبیعتاً متخصصان مراكز داده، ‌با توجه به علمی که در این موضوع دارند، در هنگام ساخت محل‌های ذخیره سرورها، به اين مسائل توجه می‌کنند.

خدمات پشتيبانی

ارائه دادن خدمات پشتيبانی در طول ۲۴ ساعت روز، يک شعار تبلیغاتی است.‌ اين ویژگی را نبايد كم اهميت جلوه داد، یکی از مهم‌ترين اصل در انتخاب شركت، هاست مناسب و میزان پشتیبانی شركت از مشتریان خود است. می‌توان از سایر مشتریان شرکت، در مورد پشتیبانی مشورت گرفت؛ تا از پشتیبانی با کیفیت شرکت، مطمئن شوید.

زمان پاسخگويی

اکثر شرکت‌های میزبان، علاوه بر خدمات پشتیبانی تلفنی، از طریق الکترونیکی نیز به خدمات پشتیبانی مشغول هستند. با انجام به موقع و صحیح این پشتیبانی‌‌، می‌توان راه مناسبی برای حل مشکلات مشتریان فراهم آورد. مي‌توانيد برای امتحان پشتیبانی الکترونیک یک سایت، يك نامه الكترونيكی به متخصصین شركت ارسال کنید يا حتی  از طريق وب‌سايت همان شركت، يك نامه به بخش پشتيبانی بفرستيد.

تنوع خدمات

تنوع خدماتی که یک شرکت ارائه می‌دهد یک پارامتر مهم برای مشتریان محسوب می‌شود. طبیعتاً هرچه تنوع خدماتی بیشتر باشد، مشتری در انتخاب سرویس برای سایت خود، کم‌تر مکث می‌کند. علاوه بر آن، تنوع قیمت بسته‌ها نیز عامل مهمی در تعیین میزان فروش است.

ميزان امنيت سرور

از نظر سایت‌ها امنیت سرور های هاست Download بسیار مهم است، وجود سرورهای مجزای مخصوص برای هر سرويس، وجود نرم افزارهای ضد ويروس، مدت زمان عكس العمل بعد از حملات احتمالی هکرها، سیاست‌های مقابله با هکر‌ها، تنظیمات سرور‌ها و وجود Firewall جزء ویژگی‌هایی است که باعث افزایش امنیت سایت می‌شوند، هیچ شرکتی نمی‌تواند به شما بگوید که نمی‌توان هیچ وقت به سایت شما حمله کرد.

آموزش فعال سازی تایید دو مرحله ای وردپرس برای ورود به مدیریت

 


یکی از کار هایی که باعث افزایش امنیت سایت شما می شود، فعال سازی تایید دو مرحله ای وردپرس برای ورود به مدیریت است؛ با فعال کردن این مورد، تمامی افراد برای ورود به پنل مدیریت سایت، باید علاوه بر رمز اصلی از رمز امنیتی هم استفاده کنند.

فعال سازی تایید دو مرحله ای وردپرس

به طور کلی، چند روش برای فعال سازی تایید دو مرحله ای وجود دارد که در این مقاله به روش اصلی آن می پردازیم؛ در این روش، شما با کمک افزونه Google Authenticator تایید دو مرحله ای وردپرس را فعال خواهید کرد.

افزونه گوگل آتنتیکیتور یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرسی به حساب می آید و مدیران وبسایت‌ های زیادی از آن برای تقویت امنیت سایت خود استفاده می کنند.

مقایسه هاست وردپرس ایران با خارج

فعال سازی افزونه Google Authenticator برای تایید دو مرحله ای وردپرس

برای فعال سازی این افزونه، ابتدا به پنل مدیریتی وبسایت خود در وردپرس وارد شوید؛ سپس به قسمت افزونه ها و بخش افزودن افزونه مراجعه کنید و در قسمتی که مخصوص جستجو کردن نام افزونه ها است، نام افزونه Google Authenticator را سرچ کنید.

بعد از سرچ، این افزونه نمایش داده خواهد شد که باید آن را نصب نمایید؛ بعد از نصب، بخشی که گوگل آتنتیکیتور نام دارد، به قسمت تنظیمات پیشخوان افزوده می شود.

وقتی که بر روی آن کلیک کنید، به صفحه ای وارد می شوید که می توانید نقش های مختلف (ادمین اصلی، ادیتور، نویسنده و ...) را برای استفاده از ورود دو مرحله ای تعیین کنید؛ در این قسمت نقش های دلخواه خود را با زدن تیک کنار نقش ها، انتخاب خواهید کرد.

سپس بر روی ذخیره تغییرات بزنید تا تغییرات اعمال شده، ثبت شوند؛ سپس به قسمت کاربران و شناسنامه مراجعه کنید. در این صفحه گزینه ای را با نام فعال مشاهده خواهید کرد که باید تیک آن را فعال کنید.

در پایین گزینه فعال، گزینه ای به اسم حالت راحت وجود دارد که با فعال کردن تیک آن، به نقش های تعیین شده حدودا 4 دقیقه فرصت برای احراز هویتشان فرصت خواهید داد.

بخش سوم در این صفحه، توضیح نام دارد که پیشنهاد می شود در آن آدرس وبسایت خود را وارد کنید؛ البته توجه داشته باشید که این مورد به صورت خودکار و پیشفرض در کادر مقابل نوشته شده است.

بخش آخر هم راز نام دارد که در کادر مقابل آن یک کد نوشته شده است؛ شما باید این کد را در برنامه Google Authenticator بزنید. گزینه کیو آر کد (QR Code) هم در همین قسمت وجود دارد که به شما کمک می کند تا با این کد وارد برنامه شوید.

نصب نرم افزار Google Authenticator برای تایید دو مرحله ای وردپرس

زمانی که کار های گفته شده در بالا را انجام دادید، اقدام به نصب برنامه Google Authenticator بر روی گوشی خود کنید؛ سپس وارد برنامه شوید و بر روی علامت + که در پایین صفحه سمت راست قرار دارد بزنید و کدی که از قبل داشتید را در آن قسمت وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد در این برنامه، از پنل مدیریت سایت خود خارج شوید و دوباره به پنل ورودی بخش مدیریت مراجعه کنید؛ در این لحظه مشاهده می کنید که یک فیلد سوم هم در صفحه وجود دارد که مربوط به کد احراز هویت گوگل است.

 به همین راحتی و در زمان کوتاه، اقدام به فعال سازی تایید دو مرحله ای وردپرس برای ورود به مدیریت کرده اید؛ امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد